1. Pentru aceea trebuie ca noi să ne ținem cu atât mai aproape de cele ce-am auzit, ca nu cumva să plutim pe-alături de ele.
2. Că dacă cuvântul grăit prin îngeri s-a adeverit, și dacă orice încălcare de poruncă și neascultare și-a primit răsplata cea dreaptă,
3. atunci, cum vom scăpa noi dacă fi-vom nepăsători față de o astfel de mântuire care, avându-și începutul în însăși propovăduirea Domnului, ne-a fost adeverită de către cei ce au ascultat-o,
4. împreună cu ei mărturisind și Dumnezeu prin semne și minuni și prin felurite puteri și prin daruri ale Duhului Sfânt împărțite după voia Lui?
5. Că nu îngerilor le-a supus El lumea viitoare despre care vorbim.
6. Dar cineva a mărturisit undeva, zicând: Ce este omul, că-ți amintești de el? sau fiul omului, că-l cercetezi pe el?
7. Micșoratu-l-ai pentru-o clipă mai prejos de îngeri; cu slavă și cu cinste l-ai încununat și l-ai pus peste lucrul mâinilor Tale.
8. Tu pe toate le-ai supus sub picioarele lui. Și dacă I le-a supus pe toate, atunci nimic nu I s-a lăsat nesupus. Dar acum noi încă nu vedem că toate I-au fost supuse.
9. Dar pe Cel ce pentru-o clipă mai prejos de îngeri a fost micșorat, pe Iisus, Îl vedem încununat cu slavă și cu cinste din pricina morții pe care a suferit-o, în așa fel ca, prin harul lui Dumnezeu, pentru fiecare să fi gustat moartea.
10. Fiindcă Lui, Cel pentru Care sunt toate și prin Care sunt toate, Lui, Cel ce pe mulți fii i-a dus către slavă, Lui I se cădea să-L desăvârșească prin pătimire pe Începătorul mântuirii lor.
11. Că și Cel ce sfințește, și cei ce se sfințesc, dintru Unul sunt toți; din care pricină nu se rușinează să-i numească pe ei frați,
12. zicând: Vesti-voi fraților Mei numele Tău, în mijlocul adunării Îți voi cânta laudă.
13. Și încă: Eu voi fi încrezător în El; și încă: Iată Eu și pruncii pe care Mi i-a dat Dumnezeu.
14. Așadar, de vreme ce pruncii își aveau părtășie în sânge și în trup, tot astfel și El: acelorași li S-a făcut părtaș, pentru ca prin moarte să-l surpe pe cel ce are stăpânia morții, adică pe diavolul,
15. și să-i elibereze pe cei ce de frica morții erau toată viața ținuți în robie.
16. Fiindcă e de la sine-nțeles că nu pe îngeri i-a luat El în grijă, ci pe urmașii lui Avraam i-a luat.
17. Pentru aceea era El dator să li Se asemene-ntru totul fraților, ca să devină El Arhiereu milostiv și credincios în slujba lui Dumnezeu, spre a ispăși păcatele poporului.
18. Că El Însuși fiind încercat prin ceea ce a pătimit, și celor ce sunt în încercări poate să le ajute.